قوانین و مقررات استفاده از خدمات سایت
هر اجتماع نیازمند وجود قوانین و مقررات مدون ومشخصی می باشد که براساس آن حدود و ثغور مسئولیت ها و اختیارات اشخاص حاضر در آن جامعه باید تعیین گردد. این قوانین باعث می شود تا در هنگام بروز هرگونه اختلاف با رجوع به آن حوزه تخلفات احتمالی و مسئولیت افراد مشخص گردد. جوامع مجازی اعم از وبلاگها و شبکه های اجتماعی و ... نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند.

قواعد و قوانین زیر نیز مربوط به شرایط عضویت و بهره برداری از سایت تون بلاگ می باشد که عضویت در سایت به معنی اطلاع کامل از متن و شرایط آن می باشد.

توافقنامه


متن حاضر متعلق به سایت تون بلاگ می باشد و علاوه بر مفاد زیر بعنوان یک سایت ایرانی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نیز بر آن حاکم است.

الف: شرایط عضویت

عضویت در سایت تون بلاگ تابع شرایط خاص نمی باشد ولیکن از آنجائیکه مدیریت سایت تون بلاگ تمامی تلاش خود را جهت فراهم سازی محیطی سالم، پرنشاط و پرمحتوی جهت ارتقاء فرهنگ وبلاگ نویسی نموده ، پایبندی به این آرمان را شرط عضویت خود در سایت قرار داده است و از داوطلبان عضویت انتظار دارد تا در صورت قبول این اصول به عضویت سایت درآیند

ب: اطلاعات خصوصی

اعضاء نباید اطلاعاتی را که دارای حساسیت می باشند برروی سایت قرار دهند و تون بلاگ مسئولیتی درخصوص سوء استفاده از این اطلاعات را قبول نمی کند.

ج: شرایط استفاده

اعضاء مجاز به انتشار اطلاعات محرمانه مملکتی، اطلاعات محرمانه اشخاص ثالث، مطالب نفرت آمیز، ....، غیر اخلاقی و غیر قانونی در وبلاگهای خود نمی باشند.
تون بلاگ تحت هیچ شرایطی مسئولیت خسارتهای وارده در اثر اعتماد و اتکا به اطلاعات قرار گرفته در وبلاگها را نمی پذیرد
تون بلاگ خود را مجــاز بــه کنتــرل مطالبی که در برروی وبلاگها قرار می گیرد می داند ولی خود را ملزم به این امر نمی داند. مسئولیت کامل مطالب قرار داده شده روی وبلاگها بر عهده صاحب آن وبلاگ(عضو مربوطه) خواهد بود.
تون بلاگ می تواند هر قسمتی از این توافقنامه را در هر موقع تغییر دهد. متن توافقنامه همواره برروی سایت قابل ملاحظه بوده و در صورتیکه در هر زمان با این قرارداد مخالفت داشته باشید می توانید از عضویت این سایت انصراف دهید.
در صورتیکه کلمه عبور خود را فراموش نمودید با استفاده از لینک "فراموشی کلمه عبور" می توانید آنرا دریافت کنید و سایت تون بلاگ مسئولیتی در قبال ارسال این اطلاعات برای شما به طریق دیگر نخواهد داشت.
در صورتیکه از مقررات سایت و مقررات جمهوری اسلامی ایران تخطی نمائید. مسئولین سایت می توانند بدون اخطار قبلی وبلاگ شما را مسدود و عضویت شما را به حالت تعلیق در آورند.
تون بلاگ سرویس حاضر را به همان شکلی که هست و بدون هر گونه تعهدی ارائه می نماید و در مورد قطع شدن خدمات سایت، خالی از اشکال بودن آن، رفع اشکالات و یا تطابق آن با نیازهای شما تعهدی ندارد.
تون بلاگ دارای قسمت پشتیبانی می باشد و تلاش خود را همواره جهت ارائه خدمات مطلوب می نماید ولیکن تعهدی نسبت به سرعت پاسخگوئی، عدم پاسخگوئی به سوالات و غیره، به علت حجم تماسها ندارد.
تون بلاگ تمامی تلاش خود جهت حفظ و صیانت از اطلاعات شما بعمل خواهد آورد ولیکن اگر چنانچه به هر دلیل بدون اطلاع و رضایت شما، اطلاعات شما توسط اشخاص ثالث مورد سوء استفاده و یا تخریب گردد سایت مسئولیتی در مورد این اتفاقات نخواهد داشت.

د: حقوق مالکیت معنوی

استفاده از مطالب قرار گرفته برروی وبلاگ ها در جای دیگر مجاز نمی باشد. بخصوص اطلاعات شخصی افراد، عکس ها و مطالب مربوط به آنها.
کلیه محتویات نرم افزاری و ابداعات و طرحهای تون بلاگ متعلق به این سایت بوده و کلیه حقوق آنها متعلق به این سایت است.
تون بلاگ مجاز است به هر نحوی که بخواهد از مطالب قرار گرفته در وبلاگ ها که قانوناً متعلق به شخص یا نشریه یا سازمان دیگری نباشد، استفاده نماید. (بعنوان مثال آنها را بصورت برگزیده در قسمت دیگری از سایت نمایش دهد).
کاربران مجاز به انتشار هیچ مفهوم و محتوایی که به حقوق انحصاری و تجاری افراد و حق چاپ و نشر (Copy Right) و سایر حقوق دیگران تجاوز نمایند، نمی باشند.
نظر به قانون حقوق مولفین و مصنفین عرضه غیر قانونی محصولات فرهنگی از جمله دانلود نمودن آلبوم های موسیقی بدون مجوز ناشر در سایت ممنوع است.

هـ: تذکرات مهم

شما در این سرویس اجازه ندارید برای خود چند نام کاربری ایجاد نمایید. به ازای هر کاربر یک نام کاربری ایجاد می شود و افراد می توانند با همان یک نام کاربری به چند وبلاگ دسترسی داشته باشند.
بیان عقاید مختلف با احترام به اصول فکری و اخلاقی دیگران و با پرهیز از توهین و فحاشی در وبلاگها مجاز می باشد.
بکار بردن کلمات و یا تصاویر خلاف شئونات اخلاقی و مذهبی ممنوع می باشد.
مطالب مستهجن، افترا آمیز، دشنام و خارج از اخلاق یا بی حرمتی به مقدسات فرهنگی و مذهبی در هیچ یک از وبلاگها مجاز نمی باشد.
بیان لطیفه هائی که منجر به اهانت به هم وطنان و یا اقشار خاص گردد و خلاف شئونات اخلاقی باشد مجاز نمی باشد.
پیشنهاد و یا تشویق به هر نوع فعالیت غیر قانونی مجاز نمی باشد.
قراردادن لینک به سایتهای غیر قانونی و غیر اخلاقی و مبتذل و همچنین سایتهائی که به اشکال مختلف روابط و رفتارهای فرهنگی و اخلاقی و عرفی و قانونی جامعه را پایمال نماید مجاز نمی باشد.
جعل هویت اشخاص حقیقی و یا حقوقی اعم از شرکتها، نهادها و سازمانها و نسبت دادن بیانات و سخنان دروغین به ایشان مجاز نمی باشد.